چاپ اکوسالونت چه نوع چاپی است؟

۹,۰۶۸ بازديد

چاپ اکوسالونت چیست ؟

این روزها از چاپ اکوسالونت به عنوان یک چاپ ایده ال و مدرن یاد می شود. یکی از مهم ترین عوامل این امر بهبود در فناوری استفاده از جوهر در این نوع چاپ است.

در گذشته چاپ به وسیله جوهرهای سالونت بهره گرفته می شد. این جوهرها علاوه بر اینکه به سلامت افراد و محیط زیست آسیب وارد میکرد کیفیت و مرغوبیت بالایی را در بر نداشت.

به همین خاطر چاپ جدیدی با کیفیت بسیار بهتر و مرغوب تر با جوهرهای اکوسالونت مورد استفاده قرار گرفت که معایب کارهای قدیم را از بین برد.

 

 

مواردی که با استفاده از دستگاه اکوسالونت به چاپ می رسد :

با توجه به اینکه چاپ اکوسالونت از مزایای بی شماری بهره برده کاربردهای بسیار زیادی نیز به خود اختصاص داده است. شما با استفاده از چاپ اکوسالونت به راحتی می توانید به چاپ بنرهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ و با کیفیت و رزولوشن بالاتر دست پیدا کنید. چاپ کاغذ دیواری که این روزها مصارف بسیار دارد به وسیله این دستگاه ممکن شده است.

چاپ استیکر اتاق های کودک و دکوراسیون منزل نیز به وسیله این جوهر با دقت و کیفیت بسیار بالایی به انجام می رسد. چاپ سولیت یک رو و دو رو، چاپ چرم مصنوعی و کارتن پلاست به همراه چاپ فلکس و بنر های شبرنگ از دیگر کاربردهای چاپ اکوسالونت محسوب می شود. در نهایت می توانیم به چاپ کاغذ pp، چاپ بوم نقاشی، چاپ فلکسو کاغذ گلاسه نیز اشاره کنیم.

 

مزایای استفاده از چاپ اکوسالونت

اگر بخواهیم از مزایای چاپ اکوسالونت برای شما بگویم می توانیم در مرحله اول به کیفیت و مرغوبیت جوهر استفاده شده در این چاپ اشاره کنیم. به شکلی که شما اثر چاپی و بالا بودن قدرت روزولوشن را در فاصله کمتر از یک متر بر روی بنرهای تبلیغاتی به خوبی مشاهده می کنید. جوهرهای استفاده شده در این سبک از چاپ از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر سبب شده است کیفیت اولیه کار در برابر گرد و خاک و آب از بین نرود و در فاصله زمانی دیرتری به فرسایش نزدیک شود.

این امر از دست به جیب شدن شما برای چاپ در فاصله زمانی کوتاه جلوگیری می کند. قیمت بسیار مناسب در این نوع چاپ به طرفداران این نوع چاپ بسیار اضافه کرده است. 

در نهایت می توانیم به شفافیت بسیار بالای چاپ اشاره کنیم که تمام نگاه ها را به سمت خود خیره نگه می دارد. 

جوهرهای چاپ اکوسالونت به دو دسته دیر خشک شونده و زود خشک شو تقسیم می شود و بسته به کاربرد بر روی پارچه، شیشه، سنگ و سطوح پلاستکی نوع چاپ انتخاب می شود. بوی کمی که جوهرهای استفاده شده از خود پراکنده می کنند خود نیز یک مزیت بارز محسوب می شود.

انواع جوهر اکوسالونت

جوهرها برای چاپ بر روی سطوح مختلف انواع متفاوتی دارند و با توجه به نوع آن کیفیت و قیمت آن ها نیز متفاوت است. انواع جوهرهای اکوسالونت شامل جوهر دای، جوهر پیگمنت و جوهر فلورسنت است. قیمت جوهر دای از دو جوهر دیگر بالاتر است اما کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی را در انتهای کار به شما عرضه می کند. برخی از مشتریان که تمایلی به استفاده از جوهر در کارهای خود به دلیل قیمت بالای آن ندارند به پیشنهاد فروشنده از ترکیب جوهرپیگمنت با دای بهره می برند. این امر زیاد در کیفیت کار اثر نمی گذارد اما قیمت کار را برای کاربر کاهش می دهد.

جوهر اکوسالونت پیگمنت عموما برای چاپ هایی که استفاده زیادی ندارد استفاده می شود. به عنوان مثال شما این نوع چاپ را به راحتی بر روی تیشرت هایی که هر روز استفاده می کنید مشاهده می کنید. همچنین چاپ بر روی سطوح پلاستیکی و پلیمری به وسیله این چاپ صورت می گیرد. سومین جوهر به نام جوهر اکوسالونت فلونست از نمونه چاپ های جدید به شمار می آید که قابلیت درخشش و شفافیت بیشتر کار را به عهده دارد.

 

از جوهر اکوسالونت برای چه دستگاههایی استفاده می شود؟

جوهر اکوسالونت به دلیل اینکه غلظت زیادی ندارد و چسبندگی آن در مقایسه با سایر جوهرها در برابر هد دستگاه کمتر است بسیار طرفدار پیدا کرده است. به دلیل اینکه یک جوهر خوب و با کیفیت است نمی توانیم بگوییم دستگاه را برای استفاده از آن باید تعویض کنیم باید بگوییم از این جوهر در اکثر دستگاههای چاپ به راحتی می توان بهره گرفت که خود یک مزیت بارز محسوب می شود.

فرمول جدید این جوهر به حذف حلال های مضر پرداخته است که از آسیب رساندن آن به دستگاههای چاپ جلوگیری می کند. همچنین دستگاهها به صورت ضربه ای جوهر را بر روی این دستگاه با پرتاب کمتر منتقل می کنند که همین امر در طی گذر زمان فرسودگی چاپ را کمتر می کند.

به شکلی که در طی مدت زمان طولانی که برخی از رنگ ها به دلیل پوسیدگی پوسته پوسته می شوند شما این امر را در این سبک از چاپ توسط دستگاه هایی که از چاپ اکوسالونت استفاده می کنند کمتر مشاهده می کنید.

منبع : خانه طراحان سام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.