تاریخچه چاپ دیجیتال به چه زمانی برمیگردد؟

۹,۰۹۳ بازديد

تاریخچه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ از قدمت کمتری برخوردار است یعنی درست زمانی که یوهانس گوتنبرگ، بازرگان آلمانی مطبوعاتی را ایجاد کرد که به واسطه آن تولید انبوه کتاب آغاز شد.

اولین چاپ های دیجیتال در اوایل دهه 1990 به بازار عرضه شدند. چاپ دیجیتال تهران هر تصویر را مجموعه ای پیچیده از اعداد و فرمول های ریاضی در نظر میگیرد.

این تصاویر بعنوان یک ماتریس نقطه ای به نام پیکسل ذخیره می شوند، که به این فرآیند دیجیتال کردن گفته میشود.

در مرحله بعد تصاویر دیجیتالی شده برای کنترل رسوب جوهر، تونر یا قرار گرفتن در معرض انرژی الکترومغناطیسی برای تولید داده ها استفاده می شوند.

چاپ دیجیتال از یک سیستم مدیریت رنگ استفاده میکند که تصاویر را به همان میزان کیفیتی که دیده میشوند چاپ میکند.

 

اولین چاپ دیجیتال فوری رنگی در جهان به نام "مجله ایندیگو" در سال 1993 شکل گرفت که یک شبه باعث تغییر در دنیای چاپ شد و مشتریان توانستند چاپی سریع، شخصی و با کیفیت بالا را از طریق اینترنت انتخاب کنند.نام دستگاه چاپ فشاری(printing press) ازشرکت "بنی لاندا" که در سال 1977 برای ایجاد سریعترین دستگاه فتوکپی در جهان تاسیس شده بود، گرفته شده است.

لاندا بعدها کشف کرد که جوهری که برای فتوکپی استفاده میشود جوهر چاپ دیجیتالی نامیده می شود که می تواند در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد.

جوهر چاپ دیجیتال از ذرات رنگی کوچک معلق در روغن مرسوم به نام ایزوپار استفاده می کند که می تواند توسط یک دیفرانسیل ولتاژ جذب یا دفع شود. جوهر یک لایه پلاستیکی نازک و صاف بر روی سطح کاغذ ایجاد می کند.

از زمان آغاز اولین چاپ دیجیتال، بازار همچنان به طور گسترده رشد داشته است و در سال 2010، بازار چاپ دیجیتال به ارزش 85.2 میلیارد دلار معادل بیش از 225 میلیارد نسخه چاپی داشته است و پیش بینی می شود که 18 درصد از کل چاپ ها در سال 2016 بوده است و این رشد چشمگیر در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت .

چاپ دیجیتال در همه جا در آینده خواهد بود. چاپ دیجیتال فقط برای چاپ تجاری استفاده نخواهد شد؛ برای چاپ و بسته بندی نیز استفاده می شود.

مطبوعات دیجیتال پس از بازار بسته بندی توسعه خواهند یافت و شخصی سازی بسته بندی در آینده بزرگ خواهد بود.

چاپ دیجیتال به هر دو کاربر در خانه و محل کسب و کار اجازه می دهد برای چاپ دیجیتال تصاویر از سیستم های کامپیوتری دسکتاپ استفاده کنند. استفاده آسان و کیفیت بهبود یافته چاپ دیجیتال را محبوب ساخته است.

در طول بیست سال گذشته، چاپگر دیجیتال بهبود یافته و تعداد و نوع جوهر پشتیبانی، جایگزین چاپ عکاسی رنگ نقره ای هالید گسترش یافته است.

در آینده، اطمینان از پایداری نسخه های تولید شده باید قیمت چاپ دیجیتال را جالب تر کند.

مطبوعات دیجیتالی نیز سریعتر تبدیل می شوند و برای رسیدگی به انواع چاپ بیشتر طراحی می شوند.

منبع : خانه طراحان سام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.